Čínska spoločnosť Xiaomi je jednou z najúspešnejších technologických spoločností poslednej doby na svete. Dva-tri roky dozadu ju poznali azda len užívatelia, ktorí kupovali elektroniku len v Číne, buď cez Aliexpress alebo cez iných internetových predajcov. Mnoho z nás malo pocit, že kupujú mačku vo vreci a telefóny bez záruky. Avšak presviedčali nás recenzie užívateľov z Číny, technické špecifikácie zariadení a samozrejme, aj ich výhodná cena, či nadstavba MIUI, ktorá žne aj dnes veľa chvály.
Xiaomi sa naďalej darí a dokazujú to aj predaje za tretí štvrťrok tohto roku. Podľa prieskumnej agentúry Counterpoint Research zaostáva Xiaomi len o jedno percento za svojím najbližším konkurentom, spoločnosťou Huawei. Rozhodne tomu dopomohlo viacero faktorov – ako napríklad 5G kauza alebo to, že najnovšie telefóny Huawei sú bez podpory Google Play.
Ako vidíme v nasledujúcom grafe, Huawei so svojim 14-percentným podielom na trhu a Xiaomi s 13-percentným, sú momentálne na druhom, respektíve treťom, mieste v predaji mobilných zariadení. Predpokladáme, že v poslednom štvrťroku sa situácia otočí a Xiaomi konkurenta predbehne. Otázkou je, či sa ešte niekedy Huawei vzchopí natoľko, aby Xiaomi predbehol.
Samsung zatiaľ ovláda trh so svojimi 22 percentami, ktoré v tomto čase vyzerajú nedostihnuteľné. Samsung jednoznačne ťaží zo svojej dlhej histórie a veľkej popularity spred pár rokov. Konzervatívne správanie užívateľov, ktorí dlhé roky zostávajú s jednou značkou, ktorej veria a spoliehajú sa na ňu, v zosadení spoločnosti Samsung z trónu, bude hrať veľkú rolu. Pravdepodobne môže trvať ešte dlho, kým sa Samsung prepadne nižšie. Kto bude budúcim víťazom nie je jasné a nemusí to byť ani Xiaomi ale niektorá z iných rastúcich značiek.
Zdá sa, že Oppo a Vivo šliapu Apple na päty. Je zrejmé, že čínske značky sú na tom najlepšie a možno v budúcnosti budú dominovať na trhu so smartfónmi.