Trh so smartfónmi je v posledných dvoch rokoch ako na horskej dráhe. Raz predaje nejdú, neskôr sa rozbehnú, a potom predaje poklesnú. Inak to nie je ani na európskom trhu, ukazujú dáta spoločnosti counterpointresearch.com za uplynulý kvartál tohto roka.
Na globálnom trhu bolo v priebehu posledného kvartálu predaných o takmer -11% smartfónov menej, ako tomu bolo v porovnaní s rovnakým sledovaným obdobím minulého roku, ukázali dáta spoločnosti Strategy Analytics. Podobná situácia je i v Európe, hoci nie je tak dramatickou. Counter Point odhaľuje, že v poslednom kvartáli, bolo predaných o -4% smartfónov menej, ako v 3. kvartáli 2020.
Rastie Oppo, Huawei na mape predajcov už nehľadajte, je trpaslíkom
Odhalené dáta sú zaujímavé z pohľadu presunu trhových síl a to najmä v prospech čínskych výrobcov smartfónov, kde citeľne podrástlo Oppo. Ako môžete v štatistikách nižšie vidieť, tak Oppo zvýšilo svoje predaje o 112%. Celkovo sa spoločnosti podarilo pokryť 10,1% trhu, zatiaľ čo rok dozadu, to bolo „len“ 4,7%. Lídrom však aj naďalej zostáva Samsung s trhovým podielom 30,4% a to aj napriek tomu, že spoločnosť v porovnaní s 3. kvartálom 2020, predala o -16% smartfónov menej. Druhým najúspešnejším predajcom, bola spoločnosť Xiaomi, ktorá v porovnaní s 3. kvartálom 2020, predala o 51% viac zariadení. Prvú trojicu uzatvára Apple s trhovým podielom 22,1% predaných smartfónov.
Publikované dáta ďalej odhaľujú, že Huawei môže mať oči pre plač. Dôvodom je, že sa im podarilo pokryť dopyt len na úrovni 0,5%. Netreba zabúdať, že dva roky dozadu, išlo o hráča, ktorý dobiehal v tabuľkách Samsung. Druhým dychom treba však dodať, že problémom nie je nezáujem o telefóny spoločnosti, ale obmedzenia spôsobené americkými sankciami. Spoločnosť totiž nemá prístup ku komponentom, ako sú procesory a podobne. Inými slovami, ponuka spoločnosti je vo výraznej miere obmedzená.
Producent | Podiel na trhu | Zmena v počte predaných smartfónov | ||
3Q2021 | 3Q2020 | Oproti 3Q 2020 | 2Q vs 3Q 2021 | |
Samsung | 30,4 % | 35,8 % | -16 % | -6% |
Xiaomi | 23,6 % | 15,5 % | + 51 % | -6% |
Apple | 22,1 % | 17,6 % | + 24 % | + 5 % |
Oppo | 10,1 % | 4,7 % | + 112 % | + 2 % |
Realme | 2,4 % | 0,9 % | + 160 % | + 12 % |
Vivo | 1,8 % | 0,5 % | + 238 % | + 22 % |
Motorola | 1,1 % | 0,8 % | + 47 % | + 45 % |
Nokia HMD | 0,9 % | 0,7 % | + 24 % | + 26 % |
Honor | 0,5 % | 4,8 % | -90 % | -57 % |
Huawei | 0,5 % | 8,1 % | -94 % | -65 % |
Iní | 6,7 % | 10,6 % | -37 % | -17 % |
CELKOM | 100% | 100% | -1 % | -4% |
Jan Stryjak z Counterpoint hovorí: „realme je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe a pevne sa etablovala v prvej päťke najlepších predajcov so silným predajom v Rusku, Španielsku a Taliansku. vivo tiež rýchlo rastie, aj keď z menšej základne, zatiaľ čo Motorola a Nokia chystajú comeback. HONOR sa tiež zameral na európsky trh v nádeji, že dôjde k obratu, s prvým veľkým uvedením na trh v regióne po viac ako roku v októbri.“
Sú pre vás poodhalené údaje prekvapením, alebo ani nie? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.