Huawei Smartfony
Zdroj: flickr.com (Andri Koolme)

Huaweiu sa na európskom trhu nedarí. Rastie však pre nás nie moc známy výrobca Oppo. Darí sa i Xiaomi

Trh so smartfónmi je v posledných dvoch rokoch ako na horskej dráhe. Raz predaje nejdú, neskôr sa rozbehnú, a potom predaje poklesnú. Inak to nie je ani na európskom trhu, ukazujú dáta spoločnosti counterpointresearch.com za uplynulý kvartál tohto roka.

Na globálnom trhu bolo v priebehu posledného kvartálu predaných o takmer -11% smartfónov menej, ako tomu bolo v porovnaní s rovnakým sledovaným obdobím minulého roku, ukázali dáta spoločnosti Strategy Analytics. Podobná situácia je i v Európe, hoci nie je tak dramatickou. Counter Point odhaľuje, že v poslednom kvartáli, bolo predaných o -4% smartfónov menej, ako v 3. kvartáli 2020.

Rastie Oppo, Huawei na mape predajcov už nehľadajte, je trpaslíkom

Odhalené dáta sú zaujímavé z pohľadu presunu trhových síl a to najmä v prospech čínskych výrobcov smartfónov, kde citeľne podrástlo Oppo. Ako môžete v štatistikách nižšie vidieť, tak Oppo zvýšilo svoje predaje o 112%. Celkovo sa spoločnosti podarilo pokryť 10,1% trhu, zatiaľ čo rok dozadu, to bolo „len“ 4,7%. Lídrom však aj naďalej zostáva Samsung s trhovým podielom 30,4% a to aj napriek tomu, že spoločnosť v porovnaní s 3. kvartálom 2020, predala o -16% smartfónov menej. Druhým najúspešnejším predajcom, bola spoločnosť Xiaomi, ktorá v porovnaní s 3. kvartálom 2020, predala o 51% viac zariadení. Prvú trojicu uzatvára Apple s trhovým podielom 22,1% predaných smartfónov.

Publikované dáta ďalej odhaľujú, že Huawei môže mať oči pre plač. Dôvodom je, že sa im podarilo pokryť dopyt len na úrovni 0,5%. Netreba zabúdať, že dva roky dozadu, išlo o hráča, ktorý dobiehal v tabuľkách Samsung. Druhým dychom treba však dodať, že problémom nie je nezáujem o telefóny spoločnosti, ale obmedzenia spôsobené americkými sankciami. Spoločnosť totiž nemá prístup ku komponentom, ako sú procesory a podobne. Inými slovami, ponuka spoločnosti je vo výraznej miere obmedzená.

Producent Podiel na trhu Zmena v počte predaných smartfónov
3Q2021 3Q2020 Oproti 3Q 2020 2Q vs 3Q 2021
Samsung 30,4 % 35,8 % -16 % -6%
Xiaomi 23,6 % 15,5 % + 51 % -6%
Apple 22,1 % 17,6 % + 24 % + 5 %
Oppo 10,1 % 4,7 % + 112 % + 2 %
Realme 2,4 % 0,9 % + 160 % + 12 %
Vivo 1,8 % 0,5 % + 238 % + 22 %
Motorola 1,1 % 0,8 % + 47 % + 45 %
Nokia HMD 0,9 % 0,7 % + 24 % + 26 %
Honor 0,5 % 4,8 % -90 % -57 %
Huawei 0,5 % 8,1 % -94 % -65 %
Iní 6,7 % 10,6 % -37 % -17 %
CELKOM 100% 100% -1 % -4%

Jan Stryjak z Counterpoint hovorí: „realme je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe a pevne sa etablovala v prvej päťke najlepších predajcov so silným predajom v Rusku, Španielsku a Taliansku. vivo tiež rýchlo rastie, aj keď z menšej základne, zatiaľ čo Motorola a Nokia chystajú comeback. HONOR sa tiež zameral na európsky trh v nádeji, že dôjde k obratu, s prvým veľkým uvedením na trh v regióne po viac ako roku v októbri.“ 

Sú pre vás poodhalené údaje prekvapením, alebo ani nie? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Mohlo by vás tiež zaujímať