Ešte v septembri tohto roka sa začalo šuškať o tom, že Meta uvažuje nad zavedením predplatného pre svoje platformy Facebook a Instagram. Pre mnohých to bola správa, ktorej len málokto veril. V danom čase sa hovorilo, že spoločnosť sa k tomuto kroku uchyľuje z dôvodu prísnych pravidiel Európskej únie, ktoré sa dotýkajú zberu dát na cielenie reklám, aby vyhovela regulátorom. Spoločnosť bola ale skúpou na informácie pričom zverejnené informácie, ktoré vyplávali na povrch, nepotvrdilo, no ani nevyvrátila.
V závere predchádzajúceho mesiaca Meta oznámila, že v Európskej únii zavedie predplatné pre užívateľov, ktorí odmietnu súhlas so zberom osobných údajov pre reklamné účely. Tento krok bol predstavený ako odpoveď na súčasné legislatívne požiadavky v regióne.
„Aby sme vyhoveli vyvíjajúcim sa európskym predpisom, zavádzame novú možnosť predplatného v EÚ, EHP a Švajčiarsku. V novembri ponúkneme ľuďom, ktorí používajú Facebook alebo Instagram a bývajú v týchto regiónoch, možnosť pokračovať v používaní týchto prispôsobených služieb zdarma s reklamami alebo sa prihlásiť na odber, aby sa im reklamy prestali zobrazovať.“, uviedol gigant koncom minulého mesiaca v správe pre média.
Predplatné je realitou
Teraz sa zdá, že Meta svoje slová premenila na činy. Mnohí používatelia, vrátane nás, hlásia, že im bola ponúknutá možnosť platiť za používanie Facebooku a Instagramu. Tisícky užívateľov v našom regióne sa stretli s vyskakovacím oknom, ktoré im ponúka platený prístup k sociálnej sieti s tým, že v prípade akceptácie, nebude Meta zberať citlivé dáta za účelom cielenia reklamy. Samozrejme, ani samotnú reklamu nebude zobrazovať.
Meta si za predplatné účtuje 12,99 eur, pričom za každý ďalší pridružený účet, si pýta dodatočných 8 eur.
Ak sa rozhodnete zakúpiť si predplatné cez počítač, tak zaplatíte o niečo menej. Konkrétne 9,99€. Dôvodom nižšej ceny sú transakčné náklady, ktoré Meta platí za sprostredkovanie platieb cez rôzne platformy, ako je napríklad Obchod Play či App Store.
Čo sa týka tých, ktorí sa rozhodnú neplatiť, budú môcť sociálnu sieť používať ako doteraz, no s prispôsobenou reklamou.
„Táto nová možnosť umožní užívateľom kúpiť si predplatné bez reklám, čím vyhovie požiadavkám európskych regulačných orgánov a zároveň poskytne ľuďom voľbu. Pokiaľ sa rozhodnete neinvestovať do predplatného, vaša skúsenosť s našimi službami ostane nezmenená,“ komentovala Meta.
Je pre vás obmedzenie sledovania vašej aktivity a nezobrazovanie reklám natoľko zaujímavé, že zvažujete kúpu predplatného? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.