Časy, kedy Xiaomi vyrábalo iba lacné zariadenia sú dávno preč. V posledných troch rokoch tento čínsky gigant výrazne zapracoval hlavne na svojej prémiovej línii smartfónov. Za súperov Xiaomi nepasuje nikoho iného, než Samsung a Apple. Na tému upozornil web xiaomiadictos.com.
To, že značka Xiaomi sa chce vymaniť z nálepky výrobcu lacných smartfónov si môžeme veľmi ľahko všimnúť. Napríklad taký Xiaomi 11 s ľahkosťou prekračuje hranicu 700€, no taktiež ponúka rôzne prémiové funkcie a oveľa kvalitnejší dizajn.
Za kvalitu sa jednoducho platí a preto za tieto prémiové zariadenia nemôže Xiaomi pýtať ľudové ceny. Pre strednú a nižšiu triedu Xiaomi zaviedlo oddelené značky ako POCO a Redmi, kde je pomer cena/výkon oveľa viac priaznivejší, no nie sú to žiadne prémiové zariadenia.
Väčší rozdiel medzi Xiaomi a Redmi/POCO
Čínsky gigant počas rokov postupne menil svoju stratégiu a zdá sa, že zatiaľ to funguje. Samotná značka Xiaomi sa plánuje aj podľa slov jedného zo zakladateľov, Lei Juna, vyrovnať Apple vo všetkých smeroch. Túto americkú spoločnosť považujú viacerí za top výrobcu v segmente prémiových zariadení. Xiaomi má v úmysle tento pomyslený vrchol dosiahnuť postupne, začínajúc doma v Číne.
Čo sa týka produktov a skúseností, chceme byť na rovnakej úrovni, ako Apple a taktiež sa chceme stať najväčšou prémiovou značkou v Číne v priebehu nasledujúcich troch rokov.
Lei Jun to chce dosiahnuť za každú cenu, pretože podľa jeho slov to bude boj na život a na smrť. Určite bude zaujímavé sledovať, kam sa bude vývoj tejto čínskej firmy posúvať a ako na to bude reagovať Apple.
Nateraz je ale jasné, že ceny smartfónov Xiaomi budú iba rásť, preto ak sa obzeráte po zariadení s rozumnejšou cenovkou, tak radšej siahnite po Redmi alebo POCO. Xiaomi už neplánuje byť firma, ktorá má prívlastok lacná.
A čo si o tom myslíte vy? Ste radi, že sa Xiaomi snaží vytvoriť pevnú pozíciu v rámci prémiovej triedy? Podeľte sa s vašim názorom v komentároch!