Rok 2020 máme úspešne za sebou, a hoci to bol náročný rok, tak aj napriek tomu viacero spoločností zaznamenalo veľké úspechy. Medzi tieto spoločností sa radí aj Xiaomi, čínsky výrobca smartfónov. Okrem toho, že spoločnosti sa podarilo zvýšiť predaje smartfónov, a po prvýkrát objem zárobkov zo zahraničných trhov prekonal tržby z domáce trhu, tak Xiaomi si na svoj účet pripísalo viacero víťazstiev.
Najnovšie Canalys upozorňuje na dodávky smartfónov do obchodov za uplynulý kvartál. Hoci najviac sa darilo spoločnosti Apple pri pohľade na Európu ako celok, tak pri pohľade na trh so smartfónmi v strednej Európe, prvenstvo si uchmatlo Xiaomi.
Xiaomi pokrylo 25% dodávok smartfónov
Ako môžete nižšie vidieť, tak Xiaomi dodalo na pulty obchodov 25% smartfónov. Pri medziročnom porovnaní, Xiaomi vyprodukovalo o 18% zariadení viac. Druhou najúspešnejšou spoločnosťou, bol kórejský Samsung. Celkovo pokryl 21% dodávok. Na druhej strane, Samsung nemá veľa dôvodov na oslavu, celkovo dodal na trh o -32% menej zariadení, ako rok dozadu. Čo sa týka spoločnosti Huawei, tak tá dodala do predajní o -42% zariadení menej. Na druhej strane, darilo sa spoločnosti Apple, ktorá podrástla. Celkovo do predajní dodala o 18% zariadení viac, ako tomu bolo rok dozadu.
Pri pohľade na celú Európu dominuje Apple
Pri pohľade na Európu ako celok, najviac sa darilo spoločnosti Apple, ktorá vo 4. kvartáli minulého roka dodala 32% zariadení. „Tigrom“ je však Xiaomi, ktoré dodalo o 34% viac zariadení ako v minulom roku v rovnakom sledovanom období. Spoločnosti sa tak podarilo pokryť 25% dodávok smartfónov. Vráťme sa však ešte k 2. najúspešnejšej spoločnosti, ktorou je Samsung s 27% trhovým podielom. Na opačnej strane zas stojí Huawei, ktorý sa prepadol. Spoločnosť dodala do predajní o -42% zariadení menej, ale aj napriek tomu pokryla 10% trhu. Za týmto poklesom dodávok stoja najme sankcie zo strany amerických úradov, ktorých dôsledky spoločnosť cíti do dnešných dní.
Prispeli ste do týchto štatistík aj vy kúpou smartfónu, alebo nie? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.