Po uvalení sankcií na čínsku spoločnosť Huawei sa mnohí používatelia zariadení tohto výrobcu rozhodlo prejsť ku konkurencii. Nikoho tak neprekvapí, že popredné značky ako Xiaomi či Apple tak získali nových používateľov, ktorých malo byť spolu až 80 miliónov. Takýto bol celkový počet ľudí, ktorí opustili sankciovaný Huawei a našli si iného výrobcu smartfónov či inej elektroniky. Bývalí používatelia zariadení od Huawei však prechádzali najmä na Android a najviac si volili iné čínske spoločnosti. Ako nás informuje portál andro4all.com, Xiaomi teraz informuje, koľko z týchto používateľov prilákal k sebe. A nebolo ich vôbec málo.
Xiaomi na strate Huawei výrazne profitovalo
Zatiaľ čo sa bývalý gigant Huawei dnes snaží prežiť na trhu, tak Xiaomi stále navyšuje svoje zisky. Výrazný nárast nových používateľov pritom zaznamenal práve v časoch najväčšej krízy u Huawei, čo nám teraz potvrdil aj prezident Xiaomi Group, Lu Weibing. Z 80 miliónov stratených používateľov u Huawei si tak Xiaomi k sebe prinieslo až viac ako 60%. Celkovo ich malo byť údajne až 50 miliónov, pričom zvyšok si prerozdelili ďalší hráči. Druhé miesto v zisku nových používateľov tak získal Apple s približne 20 miliónmi nových používateľov a darilo sa aj Honoru. Ten mal získať až 10 miliónov nových používateľov.
Zaujímavé však je, že Honor ako bývalá dcérska značka od Huawei získal len taký malý podiel. Po uvalení sankcií zo strany USA na Huawei sa totiž Honor stihol zachrániť odpredaním pod inú spoločnosť. Telefóny však majú systém veľmi podobný svojej bývalej materskej značke, dávalo by teda zmysel, keby sa používatelia rozhodli prejsť práve k Honoru. Zdá sa ale, že Xiaomi pre nich bolo lákavejšou ponukou najmä pre širšie portfólio zariadení, ktoré spoločnosť ponúka.
Predajné čísla spoločnosti patria medzi najlepšie na trhu
Nie je žiadnym prekvapením, že Xiaomi patrí medzi špičku toho, čo nájdeme na európskom, no aj celosvetovom trhu. Podľa Weibinga je podiel spoločnosti v high-end sektore smartfónov na úrovni 13%, čo rozhodne nie je málo. Zaraďuje sa tak medzi popredné spoločnosti ako Apple či Samsung. No aj napriek popularite spoločnosti v poslednom štvrťroku zaznamenala pokles predajov. To sa však spája najmä s krízou a neistotou používateľov pre ekonomickú situáciu. Ľudia tak menej utrácajú za elektroniku, čo pocítil aj čínsky gigant.
Podľa posledných štatistík sa tak Xiaomi umiestnilo na treťom mieste v predajoch smartfónov s 13-percentným podielom. Na druhom mieste vieme aktuálne nájsť Apple s 19% a Samsung s 22-percentným podielom v predajoch smartfónov. Táto trojica si drží svoju pozíciu dlhodobo a teraz nám už je jasné, že za výrazným úspechom Xiaomi stojí práve aj pokles popularity spoločnosti Huawei.
Patrili ste aj vy medzi používateľov Huawei? A aký smartfón momentálne používate? Podeľte sa s nami v komentároch!