I keď technológie neustále napredujú rýchlym tempom, ich neustálu 100% funkčnosť aj po dobu niekoľkých rokov vám zaručí máloktorý výrobca elektroniky. Výnimkou nie sú ani smartfóny, ktoré po pár desiatkach mesiacov aktívneho využívania vykazujú prvé známky zlyhávania niektorých komponentov. Častým problémom sú aj softvérové nedostatky, ktoré môžu nechcene znefunkčniť niektoré súčasti vášho smartfónu a to aj iba dočasne. Väčšina z nás by v prípade objavenia nedostatkov navštívila servis, ktorý vykoná adekvátnu diagnostiku. Dnes si však ukážeme, ako môžete diagnostiku Xiaomi zariadenia zvládnuť aj v pohodlí domova, pričom ide o naozaj rýchly a jednoduchý úkon, ktorý zvládne ktokoľvek.
Diagnostika smartfónu z pohodlia domova
Pri odhaľovaní nefunkčných komponentov v Xiaomi smartfónoch nám pomôže skrytý servisný kód, ktorý otvára špeciálne servisné (CIT) menu. Jeho otvorenie je jednoduché a rýchle – do aplikácie Telefón stačí vložiť číslo „#*#6484#*#“ a toto číslo následne klasicky vytočiť.
Po vykonaní vyššie uvedených krokov narazíte na samotné servisné menu, v ktorom si môžete zvoliť jednotlivé komponenty vo vašom zariadení. Pre otestovanie jednotlivých komponentov stačí zvoliť dané zariadenie a ďalej postupovať podľa zobrazovaných krokov.
V našom prípade sme otestovali mikrofón. Pre otestovanie mikrofónu stačí zvoliť v zobrazenom menu položku „Main MIC“. Po otvorení tejto položky sa otvorí ďalšie okno, ktoré vyzve používateľa ku tomu, aby rozprával. Ak zariadenie naozaj funguje, na obrazovke zariadenia sa zobrazí hláška že bol test úspešne vykonaný, v tomto prípade bola zobrazená hláška „MIC volume test PASS“.
Takouto cestou môžete otestovať naozaj takmer všetky komponenty a senzory vášho smartfónu. Pochopiteľne, v prípade nefunkčnosti komponentov treba zvážiť návštevu servisu, no pred jeho návštevou budete jednoducho vedieť „na čom ste“.