Nové podmienky používania služby WhatsApp už o pár dní naberú na platnosti. Stane sa tak konkrétne 15. mája. Podmienky ako také prinášajú nové možnosti pre službu ako aj firmy, ako budú môcť spracovávať naše údaje. Treba však dodať, že zmeny v podmienkach upravujú najmä spracovávanie dát v prípade komunikácie s firmami. Tak či onak, zmeny v mnohých používateľoch vzbudzujú vášne a to až také, že sa rozhodli presedlať na iné platformy, ktoré zbierajú menej dát. Jednou z nich je napríklad Signal.
Čo sa stane s vašim účtom, ak nepotvrdíte nové podmienky?
Nové podmienky služby treba potvrdiť najneskôr do 15. mája. Ak tak nespravíte tak služba vám bude fungovať v obmedzenom režime. Pre používateľov to znamená, že stratia prístup ku konverzáciám a budú môcť reagovať len na prichádzajúce hovory, prípadne správy, ale to len prostredníctvom upozornení. Neskôr stratia prístup aj k týmto funkciám. Na tému upozorňuje služba WhatsApp prostredníctvom stránky podpory.
„Stratíte prístup k zoznamu chatov, ale stále budete môcť odpovedať na prichádzajúce hovory vrátane videohovorov. Ak máte povolené upozornenia, budete na ne môcť klepnúť a prečítať si ich a takisto budete môcť odpovedať na správy alebo zavolať späť, ak ste zmeškali hovor alebo videohovor.“
Rovnako treba dodať, že služby WhatsApp, ak nepotvrdíte podmienky, tak vám nezmaže účet. Druhým dychom však treba povedať, že je tam jeden háčik.
„V súvislosti s touto aktualizáciou 15. mája nikomu neodstránime účet WhatsApp ani mu aplikácia neprestane fungovať.“ píše WhatsApp.
Háčik sa schováva v tom, že ak nepotvrdíte nové podmienky používania služby, tak WhatsApp bude na vás následne hľadieť ako na neaktívneho používateľa. V praxi to znamená, že hoci nedôjde k okamžitému odstráneniu vášho účtu, ale aj napriek tomu, neskôr sa tomu nevyhnete. Konkrétne sa tak stane po 120 dňoch.
„V záujme zachovania bezpečnosti, obmedzenia doby uchovávania údajov a ochrany súkromia používateľov sa účty WhatsApp vo všeobecnosti vymažú po 120 dňoch nečinnosti. Doba nečinnosti je doba, počas ktorej sa používateľ nepripojil k službe WhatsApp.“ píše sa na stránkach podpory spoločnosti.
Rovnako vám dávame do pozornosti, že ak neplánujete potvrdiť podmienky používania, tak si pred 15. májom nezabudnite spraviť zálohu a export chatov. Dôvodom je, že po tomto termíne sa do služby ako takej už nedostanete. Inými slovami, ak sa rozhodnete preniesť svoje konverzácie do alternatívnej služby, tak je potrebné spraviť ich export ešte predtým, ako nové podmienky používania naberú na účinnosti.