Názov každého telefónu by mal čiastočne identifikovať, aké sú jeho vlastnosti alebo aspoň čo dokáže. Xiaomi v tomto smere pomenúva svoje telefóny doslova katastrofálne.
Vezmime do úvahy napríklad Redmi 9C, Redmi 9A, Redmi 9AT alebo dokonca Redmi 9i. Ide o telefóny, ktoré sú v jednej sérii, ale človek ktorý nesleduje vývoj smartfónov Xiaomi na “plný úväzok”, tak nemá šancu vedieť, ktoré sú pre ktorý región, ktorý telefón prišiel na trh prvý, ktorý druhý a ktorý prichádza s akým vylepšením
Vtipnejšia séria telefónov je od dcérskej spoločnosti Xiaomi POCO. POCO F2 Pro prišiel na trh bez uvedenia POCO F2. Dokonca POCO X3 NFC bol uvedený na trh globálne bez toho, aby sme pred tým videli POCO X1 alebo POCO X2 Global.Človek mimo spoločnosti Xiaomi tak ľahko nadobudne pocit, že názvy telefónov prichádzajú akosi náhodne.
Široká škála trhov, kde má každý svoje vlastné meno
Redmi 10X a Redmi 9 patria medzi telefóny uvedené na trh v orku 2020. Veľa zákazníkov si myslí, že ide o telefóny, ktoré na seba generačne nadväzujú a že 10X je novou generáciou Redmi 9. Nie. Nie je to tak.
Problémom je, že Xiaomi má obrovské rozdiely medzi telefónmi, ktoré vypúšta na činsky, indický a svetový trh. Napríklad Redmi 10X existuje iba v Číne, zatiaľ čo Redmi 9 je určený pre všetky trhy.
To isté sa deje so zariadeniam ako Xiaomi Mi 10 Ultra, Redmi K30 Ultra alebo Xiaomi Mi 10 Youth Edition. Aj keď medzi používateľmi vytvárajú veľké očakávania, existujú iba na čínskom trhu.
Situáciu ešte umocneňuje existencia modelov, ktoré sa nazývajú na rozličných trhoch rôzne. Príkladom toho je Redmi K30S, smartphone uvedený na trh iba v Číne. Na globálnom trhu sa tento model predáva pod označením Xiaomi Mi 10T.
Rovnako tak s príchodom značky POCO nám spoločnosť Xiaomi spôsobila ešte rozsiahlejší neporiadok. Zatiaľ čo terminály ako POCO X3 NFC alebo POCO F2 Pro sú takmer rovnaké pre všetky trhy, POCO M2 a POCO C3 sú určené iba pre indický trh.
Rok 2020 je z hľadiska názvov zariadení absolútne mätúci. Zatiaľ čo rad Mi možno čiastočne rozlíšiť názvami „Pro“ alebo „Lite“, terminály Redmi a POCO, ktoré sa ukázali ako najpredávanejšie, majú doplňujúce označenia nanajvýš nepochopiteľné. To spôsobuje, že koncový používateľ a nový zákazník sa absolútne nemôže vyznať v ponuke činskeho výrobcu zariadení. Článok priniesol portál Xiaomi Adictos.