Sociálne siete sú pre mnohých nás neodlúčiteľnou súčasťou našich životov. Spájajú nás s našou rodinou, priateľmi, známymi a vo všeobecnosti so svetom. Rovnako ide o jeden z hlavných zdrojov informácií toho, čo sa deje naokolo nás. Možno si to neuvedomujeme, ale za tieto služby platíme, hoci nie priamo.
Príchodom novej verzie iOS 14 spoločnosť Apple začala postupne zavádzať nové pravidlá do obchodu Apple Store, na ktoré doplácajú „žrúti dát“. Súvisia so zberom osobných údajov a transparentnosťou ako takou, ako je s týmito dátami ďalej zaobchádzané. Posledné aktualizácia operačného systému, ktorá poháňa stovky miliónov iPhone zariadení, núti vývojárov aktívne informovať používateľov o tom, aké dáta sú o nich zbierané a ako je s nimi ďalej narábané. Rovnako používatelia majú k dispozícii aj možnosť, odmietnuť zdieľanie týchto dát. To sa samozrejme nepáči službám, ako je napríklad Facebook, ktorý má svoj biznis postavený na cielení reklamy. Za týmto účelom musí totiž aktívne nielen monitorovať, ale aj zbierať a následne spracovávať množstvo informácií.
Naznačuje Facebook, že ak nebudeme s ním zdieľať údaje, tak bude spoplatnený?
Portál TheVerge najnovšie upozorňuje na to, že sociálna sieť Facebook, začala aktívne upozorňovať používateľov na zbierania osobných údajov a dát s tým, aby nezamedzovali ich zbieraniu. Spoločnosť argumentuje tým, že vďaka týmto informáciám nie je len schopnou prispôsobiť reklamu, ale aj poskytovať svoje služby používateľom bezodplatne. Rovnako dodáva, že mnoho firiem sa spolieha na dobre cielenú reklamu.
„Táto verzia systému iOS vyžaduje, aby sme požiadali o povolenie na sledovanie niektorých údajov z tohto zariadenia s cieľom vylepšiť vaše reklamy. Zistite, ako sme limitovaní používať tieto informácie, ak nevypnete toto nastavenie,“ uvádza sa na snímke obrazovky nižšie. „Informácie o vašej aktivite získané z iných aplikácií a webov používame na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobenejšie reklamy, pomáhali udržiavať Facebook bezplatný [a] podporovali firmy, ktoré sa pri oslovovaní svojich zákazníkov spoliehajú na reklamy.“
https://twitter.com/ashk4n/status/1388270878870310912
Aký je váš názor na túto tému. Ste ochotný zdieľať s Facebookom osobné údaje výmenou za bezplatné služby, prípadne, boli by ste ochotný za Facebook platiť? Dajte nám vedieť váš názor nižšie v komentároch.