Sú tu výsledky predajov za predposledný kvartál tohto roka a pre Xiaomi nie sú vôbec prívetivé. Dôvodom je, že Xiaomi nedosiahlo čísla, ktoré sa od spoločnosti očakávali. Konkrétne sa očakával rast príjmov na úrovni 8,2 percent počas tretieho kvartálu voči tomu predchádzajúcemu, ku ktorému však nedošlo. Spôsobila to najmä silnejúca konkurencia a vyzerá to tak, že Xiaomi sa bude musieť viac obracať.
Xiaomi, ktoré má najväčšie príjmy z predaja smartfónov tvrdí, že tržby z predaja smartfónov zaznamenali len mierny rast, a to o 0,4 percenta na 47,8 milliardy juanov (6,64 milliardy €). Čo však pokleslo sú dodávky smartfónov, ktoré medziročne klesli o 5,8 percenta zo 46,6 milióna kusov na 43,9 milióna kusov. Xiaomi pripisuje tento fakt najmä nedostatku čipov počas stále pretrvávajúcej čipovej krízy. Na informáciu upozornil web reuters.com
Xiaomi už tak neťaží z ústupu Huawei
Práve Xiaomi sa v minulosti podarilo najviac využiť zlú situáciu sankciami zasiahnutého rivala, spoločnosti Huawei. Súčasné dáta ale ukazujú, že o tieto percentá sa chcú pobiť viacerí hráči, na čele so značkami Oppo či Vivo, ale aj značka Honor, ktorá bola kedysi dcérskou firmou práce sankciovaného Huawei. Zdá sa, že jej predaj značke len prospel a znova súperí o tie najvyššie priečky v predajoch na čínskom trhu. V poslednom kvartáli Honor dokonca predbehol Xiaomi a zaistil si tretie miesto z hľadiska podielu na trhu smartfónov v Číne.
V minulosti bolo Xiaomi známe najmä svojím internetovým predajom. No v reakcií na tieto dáta sa Xiaomi rozhodlo, že bude viac tlačiť aj na predaj v kamenných obchodoch, veď len minulý mesiac otvorili kamenný obchod s poradovým číslom 10 000 a určite v tom nechcú prestať, pretože plán hovorí, že toto číslo chcú strojnásobiť v priebehu najbližších dvoch až troch rokov.
Dôležitá je taktiež aj diverzifikácia aktivít spoločnosti, preto treba spomenúť aj plány Xiaomi v rámci automobilového priemyslu. Spustenie výroby sa očakáva už v roku 2024. Online priestor a reklamy vedia taktiež zarobiť peniaze a medziročne na rôznom poskytovaní priestoru pre reklamy v aplikáciách Xiaomi zarobilo o 27 percent viac. Je vidieť, že tento čínsky gigant sa určite nechce uspokojiť so súčasnou situáciou a preto by aj ich konkurencia mala byť stále v strehu.