Pre mnohých z nás pojem Xiaomi znamená chytré a kvalitné zariadenia s priaznivou cenovkou. Viete však, čo znamená samotný pojem Xiaomi a ako vznikol? Jeden z riaditeľov spoločnosti ako aj jeden z jej zakladateľov, Lei Jun, priblížil význam názvu značky ako aj to, ako vznikol.
Názov vznikol nečakane
Názov spoločnosti vznikol vcelku spontánne počas diskusie s ostatnými zakladajúcimi členmi spoločnosti. Prezradil Lei.
„Na začiatku založenia spoločnosti Xiaomi zakladajúci tím diskutoval aj o tom, ako by sa mala spoločnosť volať. Zvažované boli aj názvy ako „Red Star“, „Red Pepper“ a „Black Rice“. Ale z rôznych dôvodov nebolo prijaté žiadne zo spomínaných mien. V diskusii, ktorá nasledovala, ma zrazu napadla moja obľúbená veta – „Budha vidí zrnko ryže s rovnakým významom ako hora Meru“, hovorí Lei Jun.
Práve veta, ktorú povedal bola katalyzátorom vzniku názvu spoločnosti. Dôvodom je, že následne niekto zo zakladajúcich členov navrhol, aby sa spoločnosť volala „Ryža“ (poznámka redakcie: v čínštine pojem ryža je Mi). Potom Lui Quina napadlo spojenie Xiaomi.
„Internet je vo svojej podstate nestabilným. Nazvime to Xiaomi. Názov si okamžite získal súhlas všetkých. Takže sme ho začali používať. “ prezrádza Lei.
Lei v rámci rozhovoru diskutoval aj na tému sily značky. On jej osobne nepripisuje až tak veľký význam. Dôvodom je, že špičkovo znejúci názov spoločnosti sám o sebe neznamená, že firma uspeje na trhu. Podľa neho je to kombinácia viacerých faktorov – nové technológie, kvalitné výrobky v kombinácii so skvelým používateľským zážitkom. To je podľa neho kľúčom k úspechu. Ďalej dodal, že skutočná hodnota značky tkvie najmä v ľuďoch, ktorí pre spoločnosť pracujú.