S príchodom polovodičovej krízy v roku 2020 ale aj svetovej pandémie a inflácie sa predaje elektroniky výrazne znížili. Najmä priemysel so smartfónmi zaznamenal výrazný prepad, keďže používatelia dokážu s jedným zariadením vydržať oveľa dlhšie, ako tomu bolo v minulosti. Viacerí výrobcovia smartfónov sa tak sťažujú na nízke predaje, na čo reagujú hlavne znížením počtu vydaných zariadení v priebehu jedného roka. Teraz sa môžeme pozrieť na štatistiky predajov za rok 2022, pričom portál mundoxiaomi.com nás informoval o štatistikách aj v porovnaní s rokom 2021. Zo štatistík však vyplýva, že čínske Xiaomi stále dosahuje obdivuhodné výsledky. Svoju pozíciu na trhu si totiž podľa všetkého stále drží.
Predaje smartfónov v poslednom roku výrazne poklesli
Ak ste sa v poslednej dobe pozerali po novom smartfóne, pravdepodobne vás zaujali viaceré modely s novými technológiami vo výbave. Radosť vás však zrejme prešla vo chvíli, kedy ste uvideli cenu tých modelov. Vzhľadom k inflácii však výrobcovia nemôžu nasadiť ceny nižšie, no snažia sa ako len môžu. Používatelia si však takéto drahé zariadenia môžu len ťažko dovoliť, čo vedie k tomu, že predaje nových zariadení výrazne klesajú. Keď si porovnáme predajné čísla za rok 2022 s predajmi v roku 2021, celkovo sa znížili až o 17%.
Analytici tak vravia, že ide o najväčší pokles predajov smartfónov za posledných 10 rokov. Toto obdobie bolo pre výrobcov smartfónov skutočne skúškou prežitia, pričom si niektorí uvedomili, že budú vyrábať a predstavovať menej modelov. Príkladom je napríklad čínske Xiaomi, ktoré sa rozhodlo, že modelový rad Redmi Note bude v roku 2023 o niečo chudobnejší. Podobné kroky však nastavil aj juhokórejský Samsung, ktorý si medziročne s podielom na trhu ešte aj polepšil.
Xiaomi sa stále drží na svojej pozícii
Aj napriek poklesu predajov Xiaomi nestráca na popularite a získava tretie miesto na celosvetovom trhu v predajoch. Predajné čísla sa im však znížili a zatiaľ čo v roku 2021 tvorili až 14% podiel, minulý rok získali „len“ 13%. Čínsky gigant je dnes tak na tretej pozícii hneď za Applom (19%) a Samsungom (22%), ktoré svoj trhový podiel navýšili. Xiaomi však získava silné miesto a uzatvára top trojicu výrobcov smartfónov na celosvetovom trhu.
Súčasná kríza v predajoch smartfónov však neponechala ani Xiaomi chladným. Ako sme už spomenuli, spoločnosť Redmi sa rozhodla obmedziť počet vyrobených smartfónov v sérii Redmi Note, ktorá minulý rok priniesla takmer 20 modelov. Tento rok ich má byť podstatne menej a čínska spoločnosť sa má skôr sústrediť na zdokonalenie menšieho počtu produktov. Touto cestou si tak chce získať viac zákazníkov a potenciálnych fanúšikov. Svoj titul by tak mohla obhájiť aj budúci rok.
Patríte medzi verných fanúšikov spoločnosti Xiaomi? A kúpili ste si nový smartfón v poslednom roku? Podeľte sa s nami v komentároch!