Nie všetky smartfóny sú vždy spoľahlivé na sto percent a bežne sa stáva, že nám nejaká funkcia jednoducho nefunguje. Niektoré súčiastky so sebou prinášajú viac možností na chyby a problémy, iné zasa častokrát šľapú ako hodinky. Jednou z problémových súčastí býva aj senzor priblíženia známy aj ako proximity senzor. Ten sa dnes v zariadeniach vie nachádzať fyzicky, v iných sa zasa nachádza tzv. virtuálny senzor. V každom prípade sa občas vie stať, že nám tento senzor nefunguje, a preto vám teraz prinášame prehľad možných riešení, ako problémy s touto súčiastkou vyriešiť. Bližšie postupy nám priniesol portál makeuseof.com a my sa na ne teraz pozrieme spoločne.
Skúste, či sa senzor priblíženia len neprekrýva
Senzor priblíženia v smartfónoch je možno nenápadný, no má jednu podstatnú úlohu. Pri volaní nám má zariadiť, aby sa obrazovka nášho zariadenia vypla a my sme nestláčali tvárou na displeji rôzne tlačidlá. Môže sa však stať, že jednoducho nebude správne fungovať, a v takom prípade by sme mali skúsiť naše zariadenie očistiť od nečistôt. Okrem toho by sme mali skúsiť aj odstrániť ochranu displeja, prípadne skontrolovať, či neprekrýva miesto, kde sa tento senzor nachádza.
V prípade, že ani jedno riešenie stále nepomohlo, mali by sme skontrolovať, či náš smartfón neeviduje nejakú aktualizáciu. Akonáhle nám naše zariadenie ponúka aktualizáciu, pokúsme sa ju nainštalovať. Problém ale môže vyriešiť aj downgrade softvéru. Dôvodom je, že chyba do vášho zariadenia mohla prísť aj prostredníctvom aktualizácie a v niektorých prípadoch, čakať na opravný update, môže trvať nie dni, ale aj týždne. Následne vám odporúčame nakalibrovať svoj senzor priblíženia, k čomu môžeme využiť rôzne aplikácie. Niektoré z nich sa nachádzajú aj v oficiálnom Obchode Play, pričom si vybrať môžeme z viacerých možností. Jednou z nich je napríklad aj Sensor Test, ktorú môžete stiahnuť prostredníctvom odkazu nižšie.
Rovnako vám dávame do pozornosti aj to, že viacero výrobcov smartfónov ponúka vstavané nástroje, ako môžete identifikovať chybný komponent v telefóne. V prípade Xiaomi smartfónov ide o takzvané CIT menu, ku ktorému sa dostanete potom, ako vyťukáte do aplikácie Telefón nasledujúci kód „#*#6484#*#“ (pozn. redakcie: bez úvodzoviek). Podobnú ponuku menu nájdete aj v telefónoch ďalších značiek.
Možnosťou je aj reštartovať zariadenie
Ak ste už vyskúšali všetky tieto možnosti pre vyriešenie problémov s proximity senzorom, zrejme vám táto možnosť nepomôže. Aj napriek tomu by sme mali skúsiť tú úplne najtriviálnejšiu funkciu a reštartovať svoj smartfón. Senzor priblíženia by sa počas reštartovania mohol „prebrať k životu“, no po tom, čo sme svoj model aktualizovali na najnovšiu verziu, nám to zrejme veľmi nepomôže. Pri aktualizácii totiž k reštartu prišlo a samostatné reštartovanie nám zrejme nepomôže.
Poslednou možnosťou pre nás môže byť nakoniec len to, že svoje zariadenie zanesieme technikovi do servisu. Akonáhle nám nepomohli žiadne postupy vyššie, senzor priblíženia nám zrejme naozaj nefunguje a budeme musieť vyriešiť celú situáciu tým, že svoj model jednoducho necháme opraviť. Dúfame však, že sa problémy s vaším senzorom priblíženia budú dať vyriešiť aj v domácich podmienkach a nebudete musieť doň zasahovať.
Mali ste už v zariadení nejaký problém so senzorom priblíženia? A podarilo sa vám ho vyriešiť? Podeľte sa s nami v komentároch!