Trh so smartfónmi zažíva v poslednom období turbulentné obdobie. Nedávno publikovaná analýza odhalila, že rok 2021 bude z pohľadu predaja smartfónom jedným z najdynamickejším za posledné roky. Analytici z IDC tvrdia, že v porovnaní s minulým rokom bude v tomto roku predaných o 7,7% zariadení viac, čo je najväčší medziročný rast predajov smartfónov od roku 2015. V čísla to predstavuje 1,38-miliardy smartfónov. Na tému upozorňuje portál Vosveteit.sk.
Rovnako treba dodať, že Huawei sa už približne 2 roky trápi so sankciami zo strany amerických úradov v dôsledku čoho nemá dostatok komponentov pre svoje zariadenia. Plynúcim časom teda bádať, že predaje smartfónov spoločnosti kontinuálne klesajú a to až natoľko, že Huawei nedávno vypadol z prvej päťky najpredávanejších predajcov mobilných zariadení na svete. Samozrejme, postupný úbytok smartfónov spoločnosti Huawei na trhu, je pre ďalších výrobcov veľkou príležitosťou, ako si uchmatnúť časť trhového koláča pre seba.
Väčšinou pri pohľade na dáta sa pozeráme na globálny trh. Dnes by sme vám chceli bližšie priblížiť ako sa vyvíja trh naprieč našim regiónom, Slovenskom. Za týmto účelom vám chceme dať do pozornosti dáta spoločnosti statcounter. Tu musíme dodať, že nejde o 100% exaktné dáta, ale len o odhad vytvorený na základe monitorovania viac ako 2-miliónov stránok naprieč globálnym trhom. Inými slovami, dáta bezpochyby vykazujú miernu odchýlku, ale nie natoľko veľkú, aby boli dáta „uletenými“ od reality.
Najviac rastie Xiaomi. Huawei sa postupne vytráca
Dáta spoločnosti odhaľujú, že kórejsky výrobca smartfónov, Samsung, si aj naďalej drží svoj trhový priemer niekde na úrovni okolo 28%. V prípade spoločnosti Huawei možno vidieť, že pomaly, ale isto sa vytráca z trhu. Neznamená to však, že Huawei sa zo dňa na deň „vyparí“. Ako môžete vidieť nižšie, tak Huawei v máji minulého roka pokrýval približne 25,5% trhu, dnes to je už „len“ 20,79%. Tento pokles smartfónov na trhu možno pripísať postupnej obmene zariadení používateľmi na trhu, pričom na trhu vo veľkej miere absentujú nové zariadenia spoločnosti Huawei. Na druhej strane, z tejto situácie ťaží najmä Xiaomi, ktoré za rovnaké sledované obdobie podrástlo z 12,5% na necelých 16,5%. Tiež možno vidieť, že sa darí aj spoločnosti Apple, ktorá aktuálne pokrýva 21,95%. Ostatní výrobcovia pokrývajú menej ako 4% trhu a ich trhový podiel je viac menej stabilným.
Sú pre vás čísla o vývoji trhového pokrytia prekvapením, alebo sa dali očakávať?